Lid worden van de vereniging

Paardensportvereniging Pegasus
PV Pegasus is een paardensportvereniging die in samenwerking met manege Lansbergen wedstrijden en activiteiten organiseert. PV Pegasus is opgericht in 2002 en heeft ongeveer 170 leden. Alle ruiters van Manege Lansbergen (met of zonder eigen paard) kunnen lid worden van de vereniging.

Waar kan ik informatie vinden over de activiteiten en wedstrijden die PV Pegasus organiseert?

Die kun je vinden in de activiteitenkalender op deze website. Hier staan alle geplande activiteiten en wedstrijden in een overzichtelijke kalender en hier kun je ook alle spelregels vinden. Daarnaast is deze informatie te vinden op het PV Pegasus bord in de manege. Het PV Pegasus bord hangt naast de kantine, bij de binnenrijbaan van de manege. Bij de contactpersonen kun je zien wie er voor welke activiteit aanspreekpunt is. Zo weet je direct bij wie je moet zijn met vragen over een bepaalde wedstrijd. Bij alle wedstrijden en activiteiten van PV Pegasus is steeds iemand van de manege en/of iemand van de vereniging aanwezig.

PV Pegasus is een vereniging voor en door haar leden. De vereniging draait op vrijwilligers. Bij wedstrijden en activiteiten kunnen we altijd hulp gebruiken. Wil je helpen bij een activiteit, laat dat dan weten aan de coördinator of organisator van die activiteit.

Moet ik lid worden van PV Pegasus om deel te kunnen nemen aan de activiteiten en wedstrijden?

Nee hoor, je kunt ook deelnemen aan onze activiteiten en wedstrijden zonder lidmaatschap. Maar zonder lidmaatschap loop je wel een aantal voordelen mis. Zo betalen leden van PV Pegasus een gereduceerd wedstrijdtarief en krijgen voorrang op niet-leden met betrekking tot de wedstrijden en de activiteiten. Leden kunnen voor wedstrijden een wit sjabrak en/of wedstrijdjasje (t/m maat 164) lenen. Daarnaast ontvangen leden 6x per jaar de digitale nieuwsbrief van PV Pegasus (e-Stalmaatje) met al het nieuws over onze activiteiten.

Informatie over het lidmaatschap en de contributie

• De lidmaatschapscontributie voor PV Pegasus bedraagt € 30,00 voor leden tot 18 jaar, € 35,00 voor leden van 18 jaar en ouder en € 40,00 PV Pegasus KNHS leden (2023) per jaar. De eenmalige inschrijfkosten bedragen 5 euro.*
  • Vanaf het derde gezinslid (op één adres) wordt er gezinskorting berekend en de contributie gehalveerd.
  • Het online aanmeldingsformulier vind u HIER
  • Het aanmeldingsformulier voor het lidmaatschap van PV Pegasus kun je hier (pdf) of hier (word) downloaden en mailen naar info@paardensportverenigingpegasus.nl

*de contributie/inschrijfgeld wordt ieder jaar opnieuw vastgesteld tijdens de Algemene Leden Vergadering.

PV Pegasus KNHS lidmaatschap

Alle informatie met betrekking tot het PV Pegasus KNHS lidmaatschap vind je hier.