Vacatures

Als er openstaande vacatures zijn binnen de vereniging van Pegasus zijn deze hieronder te vinden.

PV Pegasus is de paardensportvereniging verbonden aan Manege Lansbergen. Op dit moment bestaat de vereniging uit ca 150 leden. Wil jij een steentje bijdragen om de vereniging draaiende te houden en deze nog verder door te laten groeien dan zijn we op zoek naar jou! Er zijn 3 vacatures beschikbaar.

VACATURE VOORZITTER

Functieomschrijving

De voorzitter vormt samen met de secretaris en de penningmeester het dagelijks bestuur van de vereniging en vervult de volgende taken:

• Voorzitter van alle bestuursvergaderingen (planning en organisatie in samenwerking met de secretaris);
  • Toezien op tijdige besluitvorming over relevante zaken;
  • Maken van de jaarlijkse wedstrijd- en activiteitenkalender in samenspraak met de directie van de manege en het instructieteam en ook met de organisatoren van alle wedstrijden en activiteiten. Is 1e aanspreekpunt voor directie van de manege en/of het instructieteam aangaande geplande wedstrijden en activiteiten;
  • Aanspreekpunt zijn voor leden met nieuwe initiatieven voor bijzondere activiteiten;
  • Berekeningen clubkampioenen en gehele organisatie jaarlijkse huldigingen clubkampioenen, vrijwilliger van het jaar en manegepaard van het jaar;
  • Verbindende rol binnen dagelijks bestuur alsmede tussen bestuur, manege / instructieteam en (aspirant)leden.

• Je bent 18 jaar of ouder;
  • Je voelt je zeer betrokken bij de vereniging en het reilen en zeilen van de manege en wilt je daarvoor met veel enthousiasme inzetten (totale inzet gemiddeld 2 dagen per maand, verspreid over verschillende momenten gedurende een maand. Dit is afhankelijk van de tijd van het jaar en afhankelijk van de geplande wedstrijden en activiteiten, dus soms zijn er pieken van veel tijdsbesteding afgewisseld door periodes zonder tijdsbesteding);
  • Je bent verbonden met Manege Lansbergen en bekend met de paarden en het instructie team van Manege Lansbergen;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je kunt goed overzicht houden en werkt structureel;
  • Het is prettig als je enige leidinggevende capaciteiten hebt, ervaring daarin is geen harde eis want je mede bestuursleden zijn zeker bereid om je daarbij te begeleiden😊.

VACATURE SECRETARIS

Functieomschrijving

De secretaris vormt samen met de voorzitter en de penningmeester het dagelijks bestuur en vervult de volgende taken:

• Zorgt voor het bijhouden van de leden administratie. Dat wil zeggen het inschrijven van nieuwe leden, verwerken van opzeggingen en overige aanverwante administratieve zaken;
  • Communicatie met de penningmeester en de wedstrijdsecretariaten inzake het actuele ledenbestand;
  • Neemt deel aan bestuursvergaderingen ca 8x per jaar, stelt de agenda samen in overleg met de Voorzitter en overige bestuursleden en maakt de notulen op;
  • Zorgt voor het opvolgen, en indien nodig het doorsturen, van de e-mails die binnen komen in de algemene inbox en de inbox van de ledenadministratie van PV Pegasus.

• Je bent 18 jaar of ouder;
  • Je voelt je zeer betrokken bij de vereniging en het reilen en zeilen van de manege en wilt je daarvoor met veel enthousiasme inzetten (totale inzet gemiddeld 2 dagen per maand, verspreid over verschillende momenten gedurende een maand);
  • Communicatief vaardig;
  • Je kan zelfstandig werken.

VACATURE ORGANISATOR FNRS DRESUURWEDSTRIJDEN

Functieomschrijving

• In samenspraak met de directie van de manege, het instructieteam en het dagelijks bestuur van de vereniging de data waarop de FNRS dressuurwedstrijden plaats kunnen vinden, plannen in de jaarlijkse wedstrijd- en activiteitenkalender;
  • Verantwoordelijk voor de totale voorbereiding, organisatie en nazorg van alle FNRS dressuurwedstrijden, denk onder andere aan de volgende werkzaamheden:
    • regelen FNRS jury voor alle wedstrijden
    • zorgen voor startlijsten in samenspraak met instructieteam
    • verzorgen prijzen
    • communicatie directie manege i.v.m. tijdig gereedheid brengen wedstrijdring e.d.
    • vervullen functie wedstrijdsecretariaat bij een aantal (dagdelen) wedstrijden
    • administratie rondom uitslagen, FNRS paspoorten, protocollen (in samenspraak met de administratie van de manege)
    • en nog veel meer zaken die erbij horen!

• Je bent 18 jaar of ouder;
  • Je voelt je zeer betrokken bij de vereniging en het reilen en zeilen van de manege en wilt je daarvoor met veel enthousiasme inzetten (totale inzet gemiddeld 2 dagen per maand, verspreid over verschillende momenten gedurende een maand. Dit is afhankelijk van de tijd van het jaar en afhankelijk van de geplande wedstrijden, dus soms zijn er pieken van veel tijdsbesteding afgewisseld door periodes zonder tijdsbesteding);
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je kunt goed overzicht houden en werkt structureel.

Beloning

De invulling van deze vacatures is op vrijwillige basis dus er is geen geldelijke beloning. Wel ontvang je veel waardering van je mede bestuursleden, alle actieve Pegasus leden en natuurlijk van de directie van de manege en het instructie team. Daarnaast is voor jou als bestuurslid het lidmaatschap van PV Pegasus gratis en sluit je ieder jaar af met een gezellige eindejaars bijeenkomst met je mede bestuursleden en de betrokken vrijwilligers! En in de functie van voorzitter, oefen je ook vaardigheden die je bij andere banen zeker van pas zullen komen (zoals leidinggeven, organiseren, samenwerken, plannen).

Reageren

Wij horen graag wie ons bestuur komt versterken. De formele ingangsdatum is  01-01-2021, maar wij willen eigenlijk dat de nieuwe bestuursleden al per 1-10-2020 mee gaan draaien om te zorgen voor een goede overdracht van de werkzaamheden! Graag ontvangen we jouw reactie via e-mail. Deze kan je sturen naar info@paardensportverenigingpegasus.nl. Mocht je meer info willen stuur dan ook even een e-mail naar ditzelfde e-mail adres. Eén van de bestuursleden zal dan contact met je opnemen.